Стрілецька зброя та поводження з нею

Розділ ІІІ. Вогнева підготовка
Тема 1. Стрілецька зброя та поводження з нею

Урок 1.
Мета і завдання вогневої підготовки в школі.
Класифікація стрілецької зброї та її порівняльна характеристика за бойовими властивостями.
Мета:
·        Ознайомити учнів з класифікацією стрілецької зброї;
·        Виховувати в учнів цікавість та любов до стрілецької зброї; підвищувати мотивацію до занять з вогневої підготовки;
·        Розвивати впевненість в діях, сміливість.
Місце проведення: мультимедійний кабінет.
Час: 45 хвилин.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку (вітання вчителя з класом, стройовий тренаж, учням завчасно було дано завдання  підготувати презентації)

ІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні я хочу запросити вас до розмови про стрілецьку зброю та поводження з нею. Зокрема розглянути питання мети і завдань вогневої підготовки в школі та класифікації стрілецької зброї. (Слайд №1)

Вимоги до учнів (Слайд №2)
Учні повинні знати:
– види стрілецької зброї
Учні повинні вміти:
– порівнювати стрілецьку зброю за бойовими властивостями

Для проведення уроку ви підготували презентації на тему «Етапи розвитку стрілецької зброї» (Слайд №3)
(демонстрація учнівських презентацій)
– Учнівська презентація:
“Метальна зброя”
– Учнівська презентація:
“Вогнепальна зброя періоду до І світової війни
–  Учнівська презентація:
“Вогнепальна зброя періоду ІІ світової війни”
–  Учнівська презентація:
“Розвиток вогнепальної зброї після ІІ світової війни”
–  Учнівська презентація:
“Розвиток вогнепальної зброї сучасності”

1. Мета і завдання вогневої підготовки в школі (Слайд №4)
– Влучний і дієвий вогонь під час бою в поєднанні з майстерним маневром є однією з основних умов успішного виконання підрозділами бойових завдань.
Дієвість вогню залежить від уміння воїнів зразково володіти зброєю і застосовувати її під час бою.
Для цього необхідно знати матеріальну частину зброї, тримати її в постійній бойовій готовності і вести з неї влучну стрільбу.

Юнаки повинні знати: (Слайд №5)
         призначення, бойові властивості та загальну будову автомата Калашникова і ручних осколкових гранат;
         правила ведення вогню по нерухомих цілях і цілях, що з'являються.
Юнаки повинні вміти: (Слайд №6)
         чистити і змащувати автомат, готувати його до стрільби;
         виконувати прийоми і правила стрільби з автомата;
         вимірювати відстань до цілей за допомогою кутових величин і елементів зброї.
Юнаки повинні виконувати: (Слайд №7)
         вправи стрільб з пневматичної гвинтівки;
          метання ручних осколкових гранат;
          початкову вправу стрільби з автомата;
          встановлені програмою нормативи.
Основне завдання вогневої підготовки. (Слайд №8)
         є підготовка юнаків до виконання стрільб з автомата під час польових занять в 11 класі.
Вивчення нового матеріалу (38 хв.)

2. Класифікація стрілецької зброї та її порівняльна характеристика за бойовими властивостям. (Слайд №9)
Поштовхом для розвитку і вдосконалення зброї стають війни, як світові так і локальні.
Стрілецька зброя не є винятком з усього спектру зброї різного призначення.
Класифікація зброї наведена на схемі 1. (Слайд №10,11)



Порівняльна характеристика деяких видів стрілецької зброї за бойовими властивостями
1. Пістолети (Слайд №12)
Характеристика
ПММ
(Росія)
Форт-12
(Україна)
Беретта
(Італія)
Глок-17
(Австрія)
Калібр, мм
9
9
9
9
Маса, г
760
950
950-1000
625
Ємність магазину
12
12
15
17
Швидкострільність, постр./хв.
30
-
-
-
Початкова швидкість кулі, м/с
420
-
-
-
Прицільна дальність, м
50
-
-
-

2. Автомати і автоматичні гвинтівки (Слайд №13)
Характеристика
АК-74
(Росія)
М16А3
(США)
Калібр, мм
5,45
5,56
Маса, кг
3,5
3,85
Ємність магазину
30
20, 30
Швидкострільність, постр./хв.
40-100
40-100
Початкова швидкість кулі, м/с
900
990
Прицільна дальність, м
1000
800

3. Ручні кулемети (Слайд №14)
Характеристика
ПК
(Росія)
М60
(США)
MG-3
(Німеччина)
Калібр, мм
7,62
7,62
7,62
Маса, кг
9/16,5
19,4
12,4
Ємність стрічки
250
250
50
Швидкострільність, постр./хв.
250
100-200
700
Початкова швидкість кулі, м/с
825
840
820
Прицільна дальність, м
1500
1000
1200

ІІІ. Закріплення нових знань і вмінь учнів. (5 хв.) (Слайд №15)

Дайте відповідь на питання:
1.     Як класифікують стрілецьку зброю за ступенем автоматизації?
2.     Як класифікують стрілецьку зброю за бойовими можливостями?
3.     Як класифікують стрілецьку зброю за калібром?

ІV. Домашнє завдання. (1 хв.) (Слайд №16)

Опрацювати текст підручника на сторінках 107-108.

Література
1.     Програма предмета "Захист Вітчизни" (для  навчальних закладів сис­те­ми загальної середньої освіти). 11-річна школа. – Миколаїв: Аттол, 2005. – 92 с. 
2.     Єдинак Г.Є., Клименко М.М., Мисів В.М. Навчальний предмет “Захист Вітчизни”: Довідниковий посібник / Під заг. ред. Г.А.Єдинака.– Кам’янець-Подільський: Мошак М.І., 2004. – 296 с.
3.     Конотопенко Я.І., Томчук М.І. Організація та методика допризовної підготовки: Навчально-методичний посібник. – К.: Вежа, 1996.


Немає коментарів:

Дописати коментар