МЕТОД ПРОЕКТІВ

План навчального проекту
Тема «Надзвичайні ситуації мирного характеру»
Автор навчального проекту: В.М. Рогів, учитель предмета «Захист Вітчизни», спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії Богородчанської загальноосвітньої школи І - III ступенів №2 Богородчанської районної ради Івано-Франківської області.  
Ключове запитання: Чи може піддатися людське життя небезпеці у мирний час?
 Тематичні запитання:
Дослідити
Ø   надзвичайні ситуації техногенного характеру. Скласти алгоритм дії щодо збереження життя;
Ø   надзвичайні ситуації соціального характеру. Скласти алгоритм дії щодо збереження життя;
Ø   надзвичайні ситуації природного характеру. Скласти алгоритм дії щодо збереження життя.   
   Мета проекту:    
Ø   закріпити в учнів знання про надзвичайні ситуації мирного характеру;
Ø   вивчити причини виникнення надзвичайних ситуацій мирного часу, їх вплив на довкілля та безпеку  людей, алгоритм дій у разі небезпеки життю;
Ø   виховувати морально - психологічні якості учнів;
Ø   розвивати вміння діяти в надзвичайних ситуаціях.
Методичне забезпечення: комп'ютер з програмним забезпеченням, диски з художніми та документальними фільмами, слайди про надзвичайні ситуації мирного характеру.
Змістові запитання:
1. Знання розділу « Основи цивільного захисту», теми: «Надзвичайні ситуації природного,  техногенного та  соціального характеру».
2. Уміння  використовувати допоміжні матеріали.
 3. Навички роботи з комп'ютером, досвід роботи в Інтернеті  та з додатковою літературою.

Стислий опис
Клас, готуючись до проекту, об'єднується у три групи, кожна з яких презентує певну надзвичайну ситуацію. До кінця проекту всі учні мають усвідомити й оволодіти знаннями про надзвичайні ситуації мирного часу та захист від них. Тому кожному учню необхідно бути уважним під час відповіді товаришів і законспектувати в робочому зошиті ті питання, які не розглядалися під час уроків, що допоможе краще запам'ятати матеріал.
Навчальні предмети, з якими пов'язаний навчальний проект: біологія, фізика, інформатика, історія, ОБЖ. Клас, якого стосується навчальний проект: 10. Термін, необхідний для реалізації навчального проекту: 4 тижні.

Учні під час проекту засвоюють навички:
·              Планування своєї діяльності, розподілу обов'язків та узгодження своєї діяльності з іншими, співпраці в команді.
·              Обговорення результатів роботи груп, їх оцінювання.
·              Аналізу матеріалу та структурування його для подальшої роботи.

Діяльність учнів та етапи проведення проекту
На І етапі відбувається презентація теми майбутнього проекту, обговорюються основні аспекти її реалізації, а саме — формуються групи за інтересами, обумовлюються джерела інформації.
Учні за бажанням об'єднуються у три групи (по 3 чи 4 учні у групі). Групи готують доповіді про надзвичайні ситуації (їх фактори, характеристики, вплив на людину та захист від них), використовуючи історичні відомості. Визначають напрям роботи і особисте завдання кожного члена.
На II етапі діти працюють з джерелами інформації над розкриттям вибраної підтеми до основної теми проекту. Робота відбувається індивідуально, в парах та колективним обговоренням відомостей, які отримали з переглянутої літератури чи Інтернету. На цьому етапі учитель проводить консультації з членами груп щодо доцільності здобутого матеріалу.
Відбувається корекція та подальший пошук інформації.
На III етапі проводиться оформлення матеріалів, узагальнення здобутих даних та аналіз нових фактів. У групах обговорюються результати роботи кожного члена команди.
Повідомлення до конференції готується з урахуванням наочності та зацікавлення учнів інших груп.

На IV етапі, як підсумок своєї роботи, учні показують свої презентації. 

Немає коментарів:

Дописати коментар