План навчального проекту
Тема
«Надзвичайні ситуації мирного характеру»
Автор навчального проекту: В.М. Рогів,
учитель предмета «Захист Вітчизни», спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії Богородчанської
загальноосвітньої школи І - III ступенів №2 Богородчанської районної
ради Івано-Франківської області.
Ключове запитання: Чи може
піддатися людське життя небезпеці у мирний час?
Тематичні запитання:
Дослідити
Ø надзвичайні
ситуації техногенного характеру. Скласти алгоритм дії щодо
збереження життя;
Ø надзвичайні
ситуації соціального характеру. Скласти алгоритм дії щодо збереження життя;
Ø надзвичайні
ситуації природного характеру. Скласти алгоритм дії щодо збереження життя.
Мета проекту:
Ø закріпити в учнів знання про
надзвичайні ситуації мирного характеру;
Ø вивчити причини виникнення
надзвичайних ситуацій мирного часу, їх вплив на довкілля та безпеку людей, алгоритм дій у разі небезпеки життю;
Ø виховувати морально -
психологічні якості учнів;
Ø розвивати вміння діяти в
надзвичайних ситуаціях.
Методичне забезпечення: комп'ютер
з програмним забезпеченням, диски з художніми та документальними фільмами,
слайди про надзвичайні ситуації мирного характеру.
Змістові запитання:
1. Знання
розділу « Основи цивільного захисту», теми: «Надзвичайні ситуації природного,
техногенного та соціального характеру».
2. Уміння використовувати допоміжні матеріали.
3. Навички роботи з комп'ютером,
досвід роботи в Інтернеті та з додатковою літературою.
Стислий
опис
Клас, готуючись до
проекту, об'єднується у три групи, кожна з яких презентує певну надзвичайну
ситуацію. До кінця проекту всі учні мають усвідомити й оволодіти знаннями про
надзвичайні ситуації мирного часу та захист від них. Тому кожному учню
необхідно бути уважним під час відповіді
товаришів і законспектувати в робочому зошиті ті питання, які не
розглядалися під час уроків, що допоможе краще запам'ятати матеріал.
Навчальні предмети,
з якими пов'язаний навчальний проект: біологія, фізика, інформатика, історія,
ОБЖ. Клас, якого стосується навчальний проект: 10. Термін, необхідний для
реалізації навчального проекту: 4 тижні.
Учні під час проекту засвоюють навички:
·
Планування своєї діяльності, розподілу обов'язків
та узгодження своєї
діяльності з іншими, співпраці в команді.
·
Обговорення результатів роботи груп, їх оцінювання.
·
Аналізу матеріалу та структурування його для
подальшої роботи.
Діяльність учнів та етапи
проведення проекту
На І етапі
відбувається презентація теми майбутнього проекту, обговорюються основні
аспекти її реалізації, а саме — формуються групи за інтересами, обумовлюються
джерела інформації.
Учні за бажанням
об'єднуються у три групи (по 3 чи 4 учні у групі). Групи готують доповіді про надзвичайні ситуації (їх фактори, характеристики, вплив на людину та захист від
них), використовуючи історичні
відомості. Визначають напрям роботи і особисте завдання кожного члена.
На II етапі діти працюють з джерелами інформації над
розкриттям вибраної
підтеми до основної теми проекту. Робота відбувається індивідуально, в парах та колективним обговоренням відомостей, які отримали
з переглянутої літератури чи
Інтернету. На цьому етапі учитель проводить консультації з членами груп щодо доцільності здобутого матеріалу.
Відбувається
корекція та подальший пошук інформації.
На III етапі
проводиться оформлення матеріалів, узагальнення здобутих даних та
аналіз нових фактів. У групах обговорюються результати роботи кожного члена команди.
Повідомлення до конференції готується з урахуванням наочності та зацікавлення учнів інших груп.
На IV етапі, як підсумок своєї
роботи, учні показують свої презентації.
Немає коментарів:
Дописати коментар